eMAGia

duminică, 10 octombrie 2010

112? alo, avem o urgenta!!!


Astazi pe la 22.00 ajung acasa si parchez ca de obicei in fata supermarketului, imi iau toate cele din masina si dau sa plec, cand vad fix in fata magazinului, doi insi ii carau pumni si picioare unuia din cine stie ce motive, doua pitipoance langa ei ii faceau lobby aluia de jos sa il scape de la bataie. La un momentdat unul din batausi se reorienteaza si o articuleaza si pe una din fete care era mai vehementa, iar prin articulat a se intelege vreo 2 pumni in gura si un picior pe la stomac, apoi revine linistit la ceea ce incepuse mai devreme.

Eu, cetateanul model, sun la 112, nr de urgente, nu? Anunt acolo, le explic:
- buna seara, in fata la supermarketul cutare se intampla o bataie, 2 insi il bat pe unul de vreo 5 min.
- ok o sa trimitem pe cineva acolo de urgenta.
Bun, zic eu. Nu stiu motivele pentru care ala ia bataie, poate e sau nu vinovat, sa vina organul sa isi faca datoria si sa elucideze problema. Plec acasa linistit asteptand in acelasi timp sa vad din clipa in clipa cum trece o masina de politie sa verifice sesizarea mea. Ma tot uit, insa, degeaba. Dupa cam 20 de min, suna telefonul, numarul era +4021.112. Raspund, era nenea care imi preluase apelul, zice ca a ajuns echipajul la fata locului si nu e nici o bataie. Ii zic ca eu am sunat acum 20 de minute si ca probabil s-a terminat altercatia pana acum, la care domnu' politist ma dojeneste si imi spune ca trebuia sa raman acolo si daca plecau batausii, eu sa ii vad si sa pot spune politistilor incotro au plecat, iar data viitoare cand se mai intampla sa nu mai plec acasa. Mi-am cerut scuze ca nu am cunoscut procedurile si i-am promis ca data viitoare asa am sa fac.

Oare cei 25% reducere din salarii se regasesc si in timpul de raspuns la solicitarile catre numarul de urgenta? Eu cred ca e rezonabil 25% - 20 de minute timp de raspuns la o solicitare simpla de bataie in cartier.

Ce m-a uimit (desi nu ar trebui) a fost faptul ca in timp ce ala incasa pumni si picioare, treceau clienti inspre si dinspre supermarket cat se poate de indifereti (parca acolo nu se intampla nimic), iar angajatii magazinului sau firma de paza de acolo erau complet pasivi.

Un singur lucru am de comentat: Romania........





2 comentarii:

  1. Trist pentru "victima" ...parerea mea. Dar sa stii ca trebuia sa ramai pana la sosirea echipajului deoarece ai riscat sa iti iei o amenda. Puteau foarte simplu sa zica ca ai chef de farse. Oricum de apreciat gestul tau de cetatean.

    PS: 20 min pentru raspuns la un apel - vreau sa fiu optimist - 10 min pana au ajuns la locul indicat 2-3 min pana au constatat ca nu mai e nimeni care se incaiera pe acolo, au dat prin statie ca e totul ok, te-a sunat centralistul sa iti confirme ... e binisor.

    RăspundețiȘtergere
  2. And I say Romania is my country :( trist

    RăspundețiȘtergere

va rog sa folositi un limbaj decent