eMAGia

marți, 21 decembrie 2010

Iarna cu masina? Stii ce ai de facut?


Daca in timpul iernii, masina ramane stationata afara, nu trageti frana de mana, chiar daca strada e in panta: efectul produs de ger si de umiditate puternica poate intepeni cablul in propriul manson si poate face sa se lipeasca placutele de discurile de frana. Bracati rotile spre trotuar si mutati levierul in viteza intai: cutia de viteze nu se teme de frig.

Sa faci pana in plina vara nu este foarte agreabil, dar in plin viscol e de cosmar! Inainte de inceperea iernii, verificati nivelul diferitelor fluide si daca stiti ca in regiunea in care locuiti va fi foarte frig, dotati-va si cu lichide rezistente la inghet, inclusiv pentru spalat parbrizul, acelea rezistente pana la -30 de grade.

Cel mai important sfat este sa va luati pneuri de iarna. Acestea sunt fabricate dintr-un cauciuc rezistent la frig (la temperaturi mai mici de 7 grade) care sporeste aderenta. Anvelopele se monteaza pe cele patru roti odata cu inceperea sezonului rece, recomandabil la mijlocul lui octombrie. De altfel, presiunea din pneuri trebuie supravegheata regulat. Pentru mai multa liniste, este recomandat o presiune usor ridicata (0.2 bari in plus) fata de recomandarile constructorului.

Odata ce temperatura scade sub 7 grade Celsius, pneurile devin dure si pierd din aderenta. Pe un drum inzapezit, inghetat sau cu polei, coeficientul de aderenta tinde spre zero, iar sofatul dumneavoastra ar trebui sa fie cat mai bland in reactii: fara accelerari rapide, fara franari brutale.

Pentru a evita curatarea parbrizului, pierzand cate cinci minute in fiecare dimineata, iata o solutie pe atat de simpla pe atat de eficace: acoperiti-l! O prelata sau chiar un carton, vor impiedica formarea ghetii, si vor proteja in acelasi timp si stergatoarele al caror cauciuc nu-i place sa se lipeasca de parbriz prin efectul produs de inghet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

va rog sa folositi un limbaj decent